Wat moeten kinderen nou écht leren, op school?

Hoe het onderwijsprogramma er idealiter uit zou moeten zien?

Zaterdag 23 januari presenteerde de Commissie onderwijs 2032 onder leiding van Paul Schnabel het eindadvies voor een nieuw curriculum voor het onderwijs.

Lees hier dit eindadvies 

In de aanloop naar dit advies sprak de commissie met mensen uit het onderwijsveld. In Limburg is er in november ook een discussieavond geweest waarop leerkrachten, schoolbestuurders, leerlingen en onderzoekers met elkaar spraken over het nieuwe curriculum. Veel bijdragen zijn hier na te lezen.

Na deze avond is er een enquête gehouden om de standpunten over een aantal belangrijke thema’s uit het advies te peilen: creativiteit en nieuwsgierigheid, taalvaardigheid en kennis van de wereld. Nieuwsgierig naar de onderwerpen en uitkomsten van deze enquete? 

“Eén ideaal curriculum voor alle leerlingen? Dat is een lastige puzzel”

artikel_trudie_observant.jpg
Fotograaf: Thinkstock

Wat de Maastrichtse onderwijseconoom Trudie Schils betreft zal op basis- en middelbare scholen steeds meer aandacht komen voor gepersonaliseerd onderwijs. Leerlingen zullen meer op hun eigen niveau en tempo gaan leren. 

Lees hier haar opinie in de Observant

Lees hier het artikel van Trudie Schils in het NRC Handelsblad van 25 januari jl.




Contactinformatie

Tongersestraat 6
6211 LM Maastricht
Telefoon: +31 43 388 36 20 

Stuur ons een email

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden van onze ontwikkelingen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven

Social

Volg ons op social media.